Chlapec Nikto #1

BOOK


Originál: Boy Nobody #1
Autor: Allen Zadoff
Vydavateľstvo: Fortuna Libri, 2013
Čítané v jazyku: SK

Hl. postavy: Chlapec Nikto
Vedl. postavy: Samara, Howard, Justin, Darius, Erica, matka, otec, starosta
Hl. záporáci: Neznámy

Žáner?
Triler.

Obálka?
Originálna a zaujme.

Strany?
344 strán deja + poďakovanie a info o autorovi

Filmové spracovanie?
Nie.

Má pokračovanie?
Chystá sa 2. diel.

O čo ide?
Je to tínedžer bez identity a minulostiDokonalý vojak, ktorý v každej situácii koná bez strachu, súcitu či hnevu. Málokto si ho všimne a nikto mu nevenuje pozornosť. Zrazu sa objaví v novej škole, v novom meste, s novým menom a nájde si niekoľkých priateľov. Keď člen rodiny jeho nového kamaráta umrie prirodzenou smrťou, misia je splnená. Odchádza za novým cieľom. Problém nastane, keď má za úlohu postarať sa o starostu New Yorku. Starosta mu pripomína otca a s jeho dcérou má veľa spoločného. Veľmi hlboko v ňom je totiž schované dieťa, ktorým kedysi bol, tínedžer, snívajúci o normálnych veciach, akými sú domov a rodičia, mladý muž, čo sa chce oslobodiť. Túži po týchto veciach natoľko, aby misiu sabotoval?

Humor?
V dialógoch.

Nuda?
Kniha má napätú a tajomnú atmosféru, nedokázala som ju odložiť.

Láska?
To by bolo nadlho 8D Je tu tak nenápadne schovaná, ale pri čítaní sa zaoberáte inými vecami.

Akcia?
Na konci jedna taká vážnejšia, no aj v priebehu deja sa ich zopár vyskytne.

Napätie?
Neustále.

Smrť?
Àno.

Koniec?
Zaujímavo ukončený.

Čo som čakala?
Skvelú knihu.

Čo som dostala?
Čo vás okamžite zaujme je téma. Mladý chlapec zabíja na pokyn svojich velitelov, na nič sa nepýta, nerozmýšľa nad úlohou, proste sa skamaráti s príbuzným svojho cieľa a ten potom nenápadne zabije. Žiadne podozrenie, žiadne otázky. Tu si podľa mňa autor trošku priveľmi fandí. Vystrašený 12-ročný chlapec sa podľa mňa nedokáže za 2 roky výcviku a následné 2 roky v teréne vycvičiť na takéhoto vojka. Chlapec Nikto bol ako kamera a počítač v jednom. Sledoval každú vec okolo seba, vyhodnocoval situáciu dopodrobna, vyvodil si záver a konal. Všetko bez emócií, bez pocitu viny, ako stroj alebo skôr bábka, ktorej hovoria, kade má ísť a čo povedať. Na jednej strane to na mňa urobilo celkom slušný dojem, autor vypracoval charakter hl. hrdinu dopodrobna. Na strane druhej, aj keď nám mnoho akčných filmov ponúka mladých špiónov, neverím, že by sa zamestávali 12-ročné deti, na začiatku totálne vystrašené a zmätené. Ale keď to existuje vo filmoch, tak prečo nie v knihách? 8D
Z knihy jasne cítiť, že to nepísala žena. Vety sú krátke a výstižné, každý detail okolia sa rozoberá, kým sa neusúdi, že je nedôležitý. Chlapec je inteligentný, vycvičený a perfektný herec. Napriek tomu to nie je úplný stroj a v hlave mu víria rôzne otázky, ktoré by nemal pokladať. Jeho minulosť sa dozvedáme z retrospektív, ktoré sú do deja šikovne a nenútene zasadené. Ako správna romantička som vždy verila, že sa u Chlapca objavia aj vážnejšie emócie. Niekedy sa objavili, niekedy boli zahrabané hlboko pod zem a autor ma tak často prekvapil. Preto nebolo ľahké obľúbiť si hrdinov. Každý z nich mal diabolské aj nežné stránky a ja som sa snažila priveľmi sa do nich nevžiť, pretože by som sa tak nikdy nerozhodla. Ale nemohla som si pomôcť neanalyzovať každé rozhodnutie, ktoré postavy urobili. Záver ma prekvapil, no dával dokonalý zmysel. Kto za všetkým stojí som odhalila o niečo skôr ako Chlapec, ale neubralo to na napätí a akcii.
Čakala som, že sa mi bude kniha páčiť. Je to iný štýl a druh príbehu, na aký som normálne zvyknutá a možno práve preto ma to dostalo. Knihu som čítala 4 hodiny vkuse a z ruky neodložila. Môžem ju jedine odporučiť. Sú tu (ne)obyčajní vojaci, ktorí vás donútia sa zamyslieť nad globálnejšími problémami a nie len "kedy sa dajú dokopy?". Práve preto kniha vytŕča z davu a stojí za prečítanie 8)

100 ľudí, 100 chutí...
ale u mňa... 5 z 5 hviezdičiek



Za recenzný výtlačok veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu Fortuna Libri!


E_V_E

Komentáre

  1. Toto vyzerá byť fakt super, už som na to pokukovala na inom blogu :D Musím si to zaobstarať.
    Ale keď teraz je toho tak veľááááááááááááá. Nestíham :(

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Veru, ani ja nejako nestíham, v poslednej dobe skôr samé rc čítam, lebo super nové knihy vychádzajú a potom mám preplnenú knižnicu 8D

      Odstrániť
    2. Moja teraz akosi zíva prázdnotou :D Mám len Pravdu o večnosti a Den co den za minulý mesiac :D

      Odstrániť
    3. Den co den by som chcela čítať 8)

      Odstrániť
  2. Ja moc nemusím knihy v ktorých je hlavný hrdina chlapec. :D Ale to vyzará byť tak strašne super! Len ten jeho vek mi moc nesedí. :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mne to nevadí, ak to píše chlap, ten vie mužskú myseľ predsa len lepšie spísať na papier 8D

      Odstrániť
  3. Štyri hodiny vkuse si tú knihu čítala, húú takýmto štýlom som ja prečítala Darcov ale to bola pecka, čo si nemyslím o tejto knihe. Názov ma zaujal ten kúsok prečítaní z knihy vôbec. Musela by som sa najprv zbaviť divného pocitu, ktorý z tejto knihy mám a až potom by som si ju prečítala. Z toho kúska, ktorý som stihla vstrebať som skôr tipovala, že chalanko bude z nejakej časti humanoidný alebo mu pichli nejaké sérum na utlmenie normálnych emócií. To, že text, ktorý som stihla zlupnúť pôsobil vykastrovane, čo by ma inokedy potešilo a teraz nie som si tiež všimla. Z pozorovania tomu zatiaľ nedávam šancu, mám pred sebou určite aj lepšie kusy.
    Ale zmienim sa o tom bratrancovi. Erebosa má rád a toto by sa mu mohlo tiež zapáčiť. Darček vyriešený. :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. On je bez emócií, o to ide 8D podľa mňa je to dobrá kniha, bratrancovi sa určite bude páčiť, má v sebe triler, mystery aj akčné prvky 8)

      Odstrániť
  4. wow, tak toto ma riadne zaujalo...hlave s tým zaujímavým koncom :D aj obálka je super :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Musím si tuhle knížku už vážně sehnat :D Kdyby měl tak den o pár hodin víc a můj seznam to-read nebyl tak neskutečně dlouhej :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To poznám 8D tiež som sa dostala ku knihe neskoro, ale som rada, že som si ju prečítala, len teraz bohviekoľko čakať na 2. diel, ach 8D

      Odstrániť
  6. Ja neviem, mňa táto kniha akosi veľmi neláka. Pripomína mi kopu iných...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mne pripomenula trochu tie akčné filmy s teenagermi ako Stormbreaker s Alexom Pettyferom...ten film zbožňujem 8P Mne sa hneď zapáčila téma 8)

      Odstrániť
  7. "Ako správna romantička som vždy verila, že sa u Chlapca objavia aj vážnejšie emócie." - Ver mi, to aj ja, lenže nikdy sa u neho nedostavili také emócie, aké som očakávala :D
    "Knihu som čítala 4 hodiny vkuse a z ruky neodložila." - Haha, už chápeš, prečo som ju dokázala prečítať za deň? :D
    No konečne ju máš prečítanú. Som rada, že sa ti páčila :)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Povedz mi, kedy ma nejakou recenziou nenavnadíš tak, aby som knihu chcela hneď čítať? :D Keď ju v knižnici uvidím, hneď ju schmatnem =D

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Súhlasím, teda, že je ten jeho výcvik a tak nerealistický mi nejako nedocvaklo, až keď si to napísala...:D Ale aj tak, who cares, super to bolo.:D :)

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Práve som to začala čítať a páči sa mi námet a všetko, ale trošku som zmätená z tých viet a spôsobu písania. neviem, čo si o tom zatiaľ myslieť. :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. no tie vety boli na mňa najprv také krátke, jednoduché a len opisujúce všetko dookola, ale postupne som si na to zvykla a potom som to už prestala aj vnímať a analyzovať, lebo sa vyskytol napínavý dej 8)

      Odstrániť

Zverejnenie komentára