Nástroje smrteľníkov #3: Mesto skla

BOOK


Originál: The Mortal Instruments #3 - Ciry of Glass
Autor: Cassandra Clare
Vydavateľstvo: SLOVART, 2013
Čítané v jazyku: CZ

Hl. postavy: Clary, Jace
Vedl. postavy: Simon, Alec, Isabella, Luke, Magnus Bane, Max, Marysa, Jocelynn, Amatis, Aline, Sebastian
Hl. záporáci: Valentine, démoni

Žáner?
fantasy - nadprirodzené schopnosti, bytosti, upíri, vlkolaci, víly, anjeli, démoni, YA

Obálka?
Vkusná, ale originály sú krajšie.

Strany?
440 strán

Filmové spracovanie?
V roku 2013 príde do kín 1. diel série.

Má pokračovanie?
Áno, zatiaľ je častí v origináli 6.

O čo ide?
Jocelynin život je naďalej v ohrození. Clary ju chce zachrániť, a tak musí navštíviť Mesto skla, domov všetkých Tieňolovcov, aj napriek tomu, že vstupom do mesta porušuje všetky zákony. Až na mieste sa dozvedá, že Jace ju tam vôbec nechce a jej najlepší kamarát Simon skončil vo väzení. Tieňolovci totiž nedôverujú upírovi, ktorému neškodia slnečné lúče.
Valentine zoskupuje svoju armádu démonov, s ktorou chce zničiť všetkých Tieňolovcov. V zmätku prichádzajúcej vojny sa musia Tieňolovci rozhodnúť, či budú bojovať po boku s upírmi, vlkolakmi a ostatnými Donosveťanmi, alebo proti nim. Jace si postupne uvedomuje, čo všetko je ochotný riskovať pre Clary, ktorá musí sústrediť svoje nové schopnosti, aby ochránila Mesto skla - ale za akú cenu?
Láska je jedným zo smrteľných hriechov a tiene minulosti sa načahujú za Clary a Jaceom, ktorí sa musia postaviť Valentinovi.

Humor?
Jacea tá irónia a sarkazmus nikdy neprejdú 8D 

Nuda?
Nie, tu sa toho dialo omnoho viac a vždy bolo nad čím rozmýšľať.

Láska?
Clary a Jace sa milujú, ale nemôžu. Stále som bola zmätená z toho incestu, predsa len som o tom ešte nikde nečítala 8D Ale o romantické scény tam núdza nebola.

Akcia?
Celý čas. Na začiatku sa to len rozbiehalo, ale veľmi rýchlo prišli prvé problémy a prvé útoky. Všetci sa uchýlili do Indrisu. Celá vojna Tieňolovcov s démonmi bola ešte veľkolepejšia ako v 2ke.

Napätie?
Neustále, vždy sa objavovali nejaké odhalené či poloodhalené tajomstvá a vždy sa niekde bojovalo.

Smrť?
Áno.

Koniec?
Veľkolepý finish!

Čo som čakala?
2ka sa mi neuveriteľne páčila a tak som sa okamžite pustila do 3ky, nech viem ako to skončí.

Čo som dostala?
Táto séria mala byť pôvodne trilógia. Autorka napísala túto 3. časť ako poslednú a pekne to aj zakončila. Potom sa však rozhodla pre ďalšie diely. Mne osobne to nevadí a veľmi sa teším na zvyšné diely, ktoré budú zase o niečom úplne inom 8)
Keď to beriem ako trilógiu, všetko v predchádzajúcich dieloch smerovalo k veľkému final battle. Celý dej sa presunul do toho tajomného a každým milovaného mesta Tieňolovcov - do Idrisu. Ocenila som zmenu prostredia a užívala som si každý detail. Či už nebezpečné jazero, sídlo, pravidlá a zákony, Radu (hlúpi to ľudia) aj nové postavy. Všetko bolo zrazu iné a fantastickejšie.
Zamilovala som si snáď každú postavu. Či už novú alebo starú, každá mala skvelý prepracovaný charakter a minulosť. Ocenila som, že všetci spolu nejako súviseli. Navyše autorka písala príbeh z rôznych pohľadov. Niekedy to bol sám Jace, Alec, sama Clary, Isabella, Simonove problémy, Valentinenove plány, boli tam skupinové, dialógové aj monológové rozhovory... Dostaneme teda perfektný obraz toho, čo sa deje všade a čo s čím súvisí. Každý mal v knihe väčšiu rolu aj keď hlavnými boli vždy Clary a Jace. Mne tento autorkin štýl písania veľmi vyhovuje, lebo sa nesústreďuje iba na 1 postavu, ale zahrňuje každého. Kto sa mi naozaj nepáčil bol Valentine. Ako záporák je perfektne zvrátený, ale je to proste psychopat. Myslí si, že má právo každému určovať ako môže žiť a či vôbec môže pobehovať po planéte. Za to, že je niekto odlišný alebo kvôli žiarlivosti sa dokáže strhnúť aj obrovská vojna. Páčilo sa mi aj to, že do vojny neboli zaradení civilisti (obyčajní ľudia). Celé to riešilo iba vzťahy medzi Tieňolovcami, upírmi, vlkolakmi, vílami, čarodejníkmi a démonmi. Je to detailne premyslené fantasy.
Vzťahy medzi postavami sa vyostrujú a dostávajú sa do bodu, kedy by z toho mal mať čitateľ guláš, ale predsa tomu rozumie, pretože všetko do seba krásne zapadá. Autorke sa niekoľkokrát podarilo dostať ma do šoku a vytvoriť situácie, kde som bola buď nesmierne šťastná, nesmierne smutná alebo proste iba neschopná slov. Navyše boje, vojna, akcia - to všetko autorka dokonale opísala a bude z toho naozaj veľmi dobrá filmová adaptácia.
Je to kvalitné dielo talentovanej autorky, ktorá vás vždy niečím ohúri, niekedy vám dá vodítko k tajomstvám a vy na to dôjdete skôr ako postavy, inokedy vás úplne popletie a vy sa len usmievate nad jej geniálnosťou. Ja vám radím, aby ste sa do tejto série okamžite pustili. Som veľmi zvedavá, ako autorka napojila ďalšie diely, keď už sú vonku všetky tie tajomstvá a odhalenia a rozhodne sa moc teším na nové príbehy našich Tieňolovcov 8)

100 ľudí, 100 chutí...
ale u mňa... 5 z 5 hviezdičiek



E_V_E   

Komentáre

  1. TMI... miluju je <3 Sice jsem četla naposledy čtyřku, ale řekla jsem si, že si počkám, až budou vydané i ty poslední, abych je pak přečetla najednou. Ale jak se znám, tak si přečtu znova i ty první, protože prostě TMI :D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Kedy si sa stihla dostať k tejto časti ? - ja na literame na ňu stále čakám :) Opäť skvelá recenzia a opäť som nažhavená na čítanie :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Čítam sériu český v e-bookoch 8) Rada by som ich aj v sk doma, ale peniažky nepustia, raz sa mi snáď dostane aj do knižnice 8)

      Odstrániť
  3. Jak já miluju ty vaše obálky!
    JInak třetí díl byl snad nejlepší z celé původní trilogie (já to prostě pořád beru jako trilogii :D)
    Pěkná recenze :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem 8)
      Tiež sa mi zatiaľ páčil najviac, som zvedavá na zvyšok, tak už to bude tak inééé 8P

      Odstrániť
  4. Perfektní serie, a doufám, že ty zbývající díly brzy vyjdo :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Tuhle sérii fakt zbožňuju, i když jsem třetí díl snad na půl roku odložila. Nakrklo mě, že jsou sourozenci a tvrdohlavě jsem odmítala číst dál, i když mi každej tvrdil, že se to zlepší :D Nakonec se na další díly těšim. A nehorázně se těšim na film, pořád dokola koukam na trailer a věřim, že tentokrát to nezkoní :D
    Btw: banka těl se mi taky líbila, obálka luxusní :) ale pořád si myslim, že to mohlo bejt o něco lepší, něco mi tam scházelo:/
    btw2: taky se u vás Magnus Bane jmenuje Krasomil Pohroma?! :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som bola tiež veľmi nahnevaná a práve preto som chcela koniec už vedieť 8D
      U nás je to Magnus Bane, ale ja to čítam po česky, takže som si zvykla na Krasomila 8D Mne sa to páči 8D

      Odstrániť
    2. Já to tak mam vždycky, když mě kniha naštve. Nemůžu číst dál :D Proto jsem nedočetla ani Smečku. No, to se mi na vašich knihách líbí, necháváte postavám jejich jména. Pro mě je Krasomil Pohroma opravdu pohroma a nechápu, jak to dokázalo z Magnuse vzniknout. Mam dojem, že i Harryho Pottera jste měli s originálními jmény, že jo :)

      Odstrániť
    3. Áno, u nás väčšina mien ostáva 8) Ja som bola rozčarovaná keď ste mali že Mozkomor...som absolútne nevedela, čo to za postavu je 8D
      Mne sa Krasomil páči, presne ho to definuje, on je taký zlatunký 8P ale zase ako Magnus mi vždy pripomína ten Magnum nanuk, takže mám na neho vždy chuť potom 8D

      Odstrániť
  6. Určitě někdy přečtu, ale nejdřív přečtu knížky, které plánuju už dělší dobu :D

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Ja som nevydržala 8D Momentálne nemám na to kupovať si celú sériu v slovenčine, dúfam, že raz sa mi dostanú do knižnice, ale teraz som sa musela spokojiť aj s českým e-bookom 8)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. "Myslí si, že má právo každému určovať ako môže žiť a či vôbec môže pobehovať po planéte." :D Valentina nazývajú aj Shadowhunter Hitler - aj to naňho pasuje, čo?
    4ka, 5ka a 6ka je akoby TMI II., ak začneš čítať štvorku, radšej sa vrhni aj na päťku, lebo to končí hrozne... :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. 8D pasuje veru 8D no čítam akurát 4ku, som upovedomená s tým, že na koniec sa mám psychicky pripraviť 8D som zvedavá.

      Odstrániť
  9. Bože, táto je najlepšia a viem to naisto, lebo som už aj 5. časť čítala až tak som sa nevedela dočkať :D Inak strašne sa teším na film. Už odpočítam dni keď na to idem do kina :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Aj mne sa zatiaľ zdá, že toto bolo naj 8)
      Ale druhú trilogiu (5, 6, 7) budem hodnotiť skôr zvlášť, lebo tam sa rieši niečo iné proste 8) je mi potom lepšie hodnotiť to ako novú sériu len s rovnakými postavami 8)

      Odstrániť
  10. Ozaj neviete niekto náhodou či nakoniec Clary a Jace skončia spolu ? :D .. a ty si písala že si túto kniha čítala na internete ? :D Nemáš na ňa niaky link kde by som si ju mohla prečítať ? :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. kukni spoilery na wikipedii, keď nevydržíš 8D

      http://uloz.to/xQWD4sv/mesto-ze-skla-nastroje-smrti-3-clare-cassandra-doc

      Odstrániť
  11. Super recenzia. Ja som zatiaľ čítala iba mesto kostí ale bolo to super.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Diki :) Neviem sa dokopať k ďalším dielom bohužiaľ.

      Odstrániť

Zverejnenie komentára